مبلمان اداری یکتا

طراحی و تولید کننده مبلمان اداری و محصولات اداری

مبلمان اداری یکتا

طراحی و تولید کننده مبلمان اداری و محصولات اداری

دکوراسیون اداری دفتر وکالت

دکوراسیون اداری دفتر وکالت

دکوراسیون اداری دفتر وکالت موضوع امروز مما در این مقاله است و قصد داریم در مورد نحوه چگونگی اجرا و طراحی دکوراسیون اداری برای انواع مختلفی دفاتر وکالت صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید اولین و مهم ترین هدف در طراحی دکوراسیون اداری یک فضا، القا و ایجاد انرژی مثبت و حس آرامش در افرادیست که در آن مکان حضور دارند می باشد. در کنار توجه به این هدف مهم باید طراحی دکوراسیون داخلی با نوع کاربری فضای مورد نظر ، تناسب داشته باشد. لازمه رسیدن به این تناسب داشتن اطالاعات کافی در مورد روحیات، سنین و به طور کلی اطلاعات روان شناسی از افرادی است که در آن فضا حضور خواهند داشت. در ادامه به بررسی این جنبه از طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت می پردازیم.

به طور معمول افرادی که به دفتر وکالت مراجعه می کنند درگیر مشکل یا مشکلات حقوقی شده اند، بنابراین طبیعی است که با بار زیادی از استرس، اضطراب و دلهره همراه هستند . حتی در مواردی از قبیل مشکلات خانوادگی احساس عدم امنیت نیز به موارد ذکر شده اضافه می شود. در کنار همه این ها از آن جایی که غالبا هزینه های امور وکالت بالاست، مراجعین فقط در صورت کسب اعتماد کامل مجاب می شوند که باز هم به آن دفتر مراجعه کنند. پس ما با عده ای مراجعه کننده با بار منفی روحی بالایی مواجه هستیم که باید در طراحی خود حداکثر دقت و ظرافت خود را برای کاستن از این بار منفی به خرج دهیم. علاوه بر همه این ها ما با فضایی رو به رو هستیم که به طور مستقیم با قانون و قوانین سر و کار دارد؛ پس در طراحی خود باید به گونه ای عمل کنیم که مراجعین به محض ورود، این ارتباط مستقیم را درک کنند. از طرفی دیگر باید در طراحی خود حس امید به آینده را در ذهن مراجعین القا کنیم چرا که آن ها برای روزهای بهتر پا به چنین فضایی گذاشته اند. این ظرافت ها شامل انتخاب متریال مورد استفاده در طراحی، انتخاب رنگ ها، قرار گیری و چیدمان عناصر مختلف و نور پردازی می باشد. البته میزان فضایی که در اختیار طراح قرار می گیرد نیز بر روی تمامی موارد بالا تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه به بررسی چند مورد از دفاتر وکالت و نحوه طراحی دکوراسیون آن ها می پردازیم.

در ادامه همراه ما باشید ” مبلمان اداری یکتا “

   ادامه مطلب ...

دکوراسیون داخلی مطب

دکوراسیون داخلی مطب

دکوراسیون داخلی مطب عنوان امروز ما در این مقاله است . ما در تحریریه مبلمان اداری یکتا قصد داریم به بررسی دکوراسیون داخلی در تعدادی از مراکز پزشکی نظیر مطب ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

همانطور که آشنا هستید اولین هدف از اجرا و طراحی یک دکوراسیون و مبلمان اداری خوب، القا و ایجاد حس مثبت و آرامش در محیط و افرادیست که قصد حضور در آن محیط را دارند می باشد. در کنار این هدف که به عنوان مسیر اصلی در هر نوع طراحی دکوراسیون است، توجه به کاربری مکان مورد نظر نیز دومین هدفیست که در حین طراحی و اجرا باید به آن توجه کرد. از این روست که دنیای طراحی و دکوراسیون وارد پیچیدگی های جذاب خود می شود. اما چگونه می توان دکوراسیونی متناسب با کاربری محیط طراحی و اجرا کرد؟

در ادامه همراه ما باشید ” مبلمان اداری یکتا “

  ادامه مطلب ...

طراحی داخلی و کرونا ویروس

طراحی داخلی و کرونا ویروس :

امروزه با افزایش مبتلایان ویروس کرونا ، یک متخصص طراحی داخلی به اهمیت طراحی دکوراسیون و ربط آن به مهار کرونا ویروس پرداخته است .

می دانیم که مقامات در تمام دنیا به دنبال مهار و راهی برای جلوگیری از افزایش مبتلایان ویروس کرونا هستند . پروفسور (لینزی تن) هماهنگ کننده برنامه های داخلی در دانشگاه علوم انسانی آوبورن ، بررسی کرده که چگونه طراحی داخلی برخی مناطق میتواند بر انتقال ویروس تاثیر بگذارد . خانم پروفسور تَن ، آزمایشگاه اکولوژی طراحی و همینطور لابراتوار تازه تاسیس شده علوم انسانی پاتوژنی را مدیریت می کند . اینها مراکزی هستند که دانشجویان در آن جا به مراحل بیماری ها مختلف و نوع و مدل پخششان در محیط های متنوع را مطالعه می کنند . جالب اینجاست که در اولین روز های انتشار کرونا ویروس ، پروفسور تَن از امکان توقف شیوع با طراحی خاص محیط وجود دارد .

” طراحی داخلی و کرونا ویروس “

بیشتر بخوانید : کاتالوگ کانتر پذیرش مبلمان اداری یکتا 

اهمیت طراحی داخلی در پیشگیری از بیماری 

حالا ما بیشتر زمان مان را در خانه میگذرانیم .  سلامت ما توسط همه وسایلی و لوازمی  که در فضای داخلی خانه ها و اطراف ما  وجود دارند و با ما در تماس  هستند، تحت تاثیر قرار دارد. پاتوژن های بیماری زا امکان این را دارند که از فردی به فرد دیگر منتقل شوند اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که ویروس ها و میکروب ها روی وسایلمان هم وجود دارند و بسته به شرایط متنوعی طول عمر خاص خود را دارند . . وسایلی و لوازمی مثل صندلی های اتاق انتظار در مطب دکتر یا دستگیره در اتاق ها در محل کارمان ، یا حتی کلاسور و لوازمی که در یک رویداد بین شرکت کنندگان  از طریق دست جا به جا شده. قرار گرفتن در معرض حمله باکتری ها و ویروس ها  ، آن هم به این شکل می تواند سیستم ایمنی بدنتان را قدرتمندتر کند اما وقتی صحبت از ویروس های قوی تر یه میان می آید، مهم است که فضاهای داخلی را به شکلی طراحی کنیم که با کاهش انتقال پاتوژن ها، از سلامت خود و اطرافیانمان مراقبت کنیم .

” طراحی داخلی و کرونا ویروس “

طراحی داخلی و کرونا ویروس

طراحی داخلی و کرونا ویروس

بیشتر بخوانید : صندلی اداری با قیمت

شیوع کروناویروس چه چیزهایی در مورد طراحی داخلی را یادآوری کرد ؟ 

ویروس کرونا ، نام یک خانواده بزرگ است .  سرما خوردگی یکی از اعضای رایج و مشهور این خانواده به شمار می رود . بعضی از اعضای این خانواده از ویروس ها هم بیماری هایی مانند سارس یا سندروم شدید و حاد تنفسی می باشند . این بیماری اخیر هم درواقع بخشی از همین خانواده است که پیش از این ملاقاتش نکردیم  و این به معنی آن است که همه پاسخ ها را در مورد شیوع و عملکرد آن در دست نداریم . طبق اطلاعاتی که تا حالا و همین امروز به دست آورده ایم، ویروس از طریق سطوح آلوده هم  امکان انتقال را پیدا می کند. ما در زندگی روزمره  معمولا با سطوح زیادی تماس فیزیکی نداریم .  و مراکز درمان و پیشگیری بیماری، توصیه می کنند که برای حفظ سلامتی خودتان، دست ها را بشوییم و به چشم ها، بینی و دهانمان هم دست نزنیم. در این میان، نقش طراحان داخلی اهمیتی خود را پیدا می کند. لازم است بدانیم که پاتوژن ها زودتر از سایر مواد انتقال پیدا می کنند. در این میان برخی از مواد سازنده وسایل، ذاتا ضدمیکروب می باشند و می توانند قبل از آلوده کردن هرکسی ، میکروب ها را بکشند  . همیشه در پی شیوع بیماری ها اقدامات در راستای حفظ امنیت بیولوژیک بیشتر می شود . و استفاده از مواد و ملزومات  ضدمیکروب، ، روتین های نظافت ، تجهیزات مراقبت شخصی و مدیریت هوشمند زباله ها از جمله همین اقدامات هستند که خطر شیوع ویروس را کاهش خواهند داد .

” طراحی داخلی و کرونا ویروس “

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری مبلمان اداری یکتا

این تحقیقات چطور به شیوع کروناویروس مربوط می شوند؟

تحقیقات و پیش بینی ها نشان داده که تا سال ۲۰۵۰، حدود هفتاد و پنج درصد جمعیت جهانی رو به  شهرنشین خواهند آورد.  جمعیت های متراکمی مانند جمعیت های شهری،  ما را بیشتر در مقابل آسیب هایی مانند شیوع ویروس ها مختلف، کمبود منابع و رخدادهای شدید آبی آسیب پذیر می کنند  (این موضوع در حالی است که اگر حملات عمدی را در نظر نگیریم). در این موضوع  بهجمعیت رو به رشد شهرها «مشکل شرور» می گوییم. مشکلی چندلایه  و پیچیده که هیچ راه حل سریع و جادویی برای آن وجود ندارد. من به عنوان یک اکولوژیست طراح، تحقیقاتی شامل مشکلاتی مانند این را در چهارچوب محیط های ساخته شده (مثل ساختمان ها و فضاهای داخلی چه اداری چه مسکونی و تجاری) مورد بررسی قرار  می دهم و برای یافتن و اجرای مداخلات طراحی و ارتباطات آن ها جهت بهبود کیفیت زندگی و مراقبت از سلامت تلاش می کنم.  این ویروس جدید به ما فرصت مطالعاتی در مورد محیط های داخلی ور طراحی آن را داد. در مورد این که چطور بیمارستان ها، هواپیماها و کشتی های تفریحی  و هتل  ها و فروشگاه ها و … می توانند نقشی کلیدی در شیوع یک بیماری واگیر دار داشته باشند.

” طراحی داخلی و کرونا ویروس “

طراحی داخلی و کرونا ویروس

طراحی داخلی و کرونا ویروس

یک مثال دقیق از نقش فضای داخلی در شیوع ویروس

کشتی لوکس تفریحی دیاموند پرنسس، که در روز پنجم فوریه با حدود سه هزار و هفتصد مسافر و پرسنل در بندری در یوکوهامای ژاپن مجبور به قرنطینه شد. جالب است بدانید که اتاق های کشتی های تفریحی نسبتا کوچک هستند. اتاق های داخلی این کشتی هم تقریبا ۱۵۸ تا ۱۶۲ فوت مربع مساحت دارند (چیزی حدود ۵۰ متر). اما در همین اتاق هاست که ، تمام امکانات لوکس تفریحی را می توانید ببینید. این به ین معناست که میزان زیادی سطح در یک فضای کوچک وجود دارد ، سطوحی که تمیز کردنشان کار آسانی نمی باشد. وقتی کسی در یکی از این اتاق ها مبتلا شود، به شکل بالقوه روی تمام سطوح عطسه و سرفه خواهد کرد و هوای اتاق را هم تنفس می کند.

در اتاق های بیمارستان  که معمولا آن ها هم بسیار کوچک  هستند ، طراحان داخلی باید طوری مواد را انتخاب کنند که به راحتی بشود تمیز و استریلشان کرد. موادی مثل سینک هایی با استیل ضدزنگ و شیرهای خم شده ، ورق وینیل با لبه های تا شده، کانترهای لمینتی و… . در بیمارستان ها پروتکل های نظافتی خیلی سختگیرانه ای وجود دارند و این امر چیزی طبیعی است . در محیط هایی که برای مدیریت و نگهداری بیماری های عفونی ساخته می شوند، ما حتی سیستم فیلتراسیون و فشار مخصوص باید نصب کنیم تا مطمئن باشیم که مواد خطرناک و آسیب زا بین اتاق های مختلف جابجا نخواهند شد .

طراحی داخلی و کرونا ویروس

طراحی داخلی و کرونا ویروس

اما معمولا در یک کشتی تفریحی، کارکنان لزوما پروتکل های امنیت بیولوژیک را یاد نمی گیرند. طراحان داخلی، مواد و وسایل را برای زیبایی و دوامشان انتخاب می کنند و نه برای ویژگی های ضد میکروبی آن ها. بعضی از پارچه ها و فرش ها را می شود استریلیزه کرد ولی آن هایی که برای پذیرایی در فضای لوکس انتخاب شده اند، خیلی شبیه به وسایل و لوازمی نیستند که برای مراقبت در برابر آلودگی خریداری شده باشند. واضح است که سیستم فیلتراسیون  و تهویه هوا و مدیریت زباله ها در یک کشتی تفریحی قابلیت های همین سیستم ها و پروتکل های تخصصی را در بیمارستان ها ندارند. در واقع این کشتی تفریحی مد نظر ما ( دیاموند پرنسس ) و کارکنانش با یک درخواست  جدیدروبرو هستند: این که سرویس ها و خدمات موجود در یک کشتی تفریحی فوق لوکس را با عملکرد ایزوله ی یک بیمارستان شبیه سازی شده در اختیار مسافرانش قرار بدهند، و مشکل اینجاست که این فضا اصولا برای این کار طراحی نشده. در نهایت ، در هر دو حوزه موفق عمل کرده اند، در واقع نشانگری از تعهد خدمه است. با بررسی این موارد، می شود این موضوع را دریافت که چرا طراحان دکوراسیون داخلی و دیگر افراد حرفه ای در ساخت فضاهای داخلی مثل معماران و طراحان محصول باید همیشه چند قدم جلوتر را هم نگاهی بکنند، خطرات را پیش بینی  کرده و طراحی های بهتری برای مراقبت از سلامت و امنیت تمام انسان ها انجام بدهند .

” طراحی داخلی و کرونا ویروس “

بیشتر بخوانید : با میز اداری بیشتر آشنا شوید 

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی : یکی از نتیجه های شیوع و انتشار ویروس کرونا در تمام دنیا ، ایجاد طرح ها و پروتکل هایی همچون فاصله گذاری اجتماعی و  همینطور خانه نشینی تعداد زیادی از مردم است. شرایطی که ما از پایان آن خبر نداریم و نمی دانیم مهمان موقتی ما است یا تا مدت ها ماندگار خواهد بود. اما این به چه معنا برای حوزه طراحی داخلی می باشد و طراحی داخلی خانه ها ، مناسب با شرایط موجود و کرونا چه طور خواهد بود؟ این شرایط چه تغییر و تاثییری بر مفهوم سنتی خانه ها خواهد داشت؟ عوامل اجتماعی اصلی تاثیرگذار و مهم در طراحی  داخلی خانه ها در آینده کدامند؟ همه این ها سوالاتی هستند که معماران و طراحان داخلی باید به دنبال پاسخی برایشان باشند.

امروزه ما انسان ها حدودا ۹۰ درصد از وقت خودمان را درون ساختمان های مختلف از خانه گرفته تا اداره و و محل کار و خرید و … می گذرانیم. خانه ها به طور سنتی مکان امنی برای ارتقای روابط بین اعضای خانواده و دوستان می باشند  ؛ طرح و پروتکل فاصله گذاری اجتماعی همه ما را مجبور به ایزوله کردن خود در یک محیط محدودتر و قابل کنترل تری به نام خانه کرده است. مکانی که فرصتی برای ابراز علایق و احساسات، حس تعلق داشتن، طرز فکر، و مهمتر از همه شیوه زندگی را برای ما فراهم کرده است .

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

کم رنگ شدن مفهوم فضاهای سطح سه

قبل از ورود به بحث خانه بهتر است فضاهایی که در آن زندگی می کنیم را کمی گسترده ببینیم. آقای ری اولدنبرگ، نویسنده کتاب مکان خوب بزرگ، که به اهمیت مکان های سطح سه (فضاهایی همچون پارک ها، کافه ها، کتابخانه های عمومی و …) در کنار مکان های سطح دو ( شامل فضاهای کاری) و سطح یک (خانه های ما) اشاره می کند. وی می گوید که نباید روح حاکم بر این فضاها را دست کم گرفت. اما با شرایط حال حاضر مبنی بر عدم حضور در فضاهای سطح سه و دو، آیا این فضا ها، هرچند به طور موقتی و گذرا، معنای خود را از دست خواهند داد؟ شاید اصلا فضاهای این سطوح به شیوه های دیگری در همان منازل معنا و مفهوم پیدا می کنند و باید به دنبال حس و حتی کارکرد آن ها در خانه نیز بگردیم.

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

وابستگی هویت مکان به فضای مجازی

استاد دانشکده معماری داخلی در دانشگاه بین المللی فلوریدا ، آقای نیوتون دسوزا،  می گوید: «در شرایط حاکم کنونی استقبال سریع از تکنولوژی های مربوط به ارتباط از راه دور تفاوت هایی در نوع برقراری ارتباط ما با فضاهای مختلف ایجاد کرده است.» او در سال ها پیش مقاله ای به اسم مکان ها در زنجیره های فیزیکی و مجازی نوشته بود و در آن به تبیین این نکته پرداخته ؛ هویت مکان ها نه تنها توسط عناصر متفاوت موجود در دکوراسیون آنها (همچون مبلمان و یا محل قرارگیری در ها و پنجره ها و …) و یا رفتارهای انسانی در آنجا ( راه رفتن، غذاخوردن و خوابیدن و …)، بلکه با رفتارهایی که در فضای مجازی در آن مکان انجام  خواهند گرفت (وب گردی در اینترنت،  چک کردن ایمیل ، خرید اینترنتی و … )، تعیین می شوند.

بیشتر بخوانید : چگونه یک مبلمان اداری مناسب برای شرکت خود بخرید ؟

البته که بر عکس این موضوع هم صدق می کند، لوری کندل که مطالب زیادی در مورد جوامع آنلاین نیز نوشته است، بر این معتقد است که همچون اتفاقی که برای مکان های فیزیکی می افتد، رفتارهای مجازی هم امکان دریافت پاسخی حدودا آنی را از افرادی که بطور فیزیکی از ما دور هستند، ایجاد خواهد کرد و به این صورت است که می توانند به نوع خاصی حس بودن در یک مکان را فراهم کنند

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

نقش طراحی فضاهای مسکونی بر کنترل ویروس کرونا

در این بخش بیان این نکته هم حائز اهمیت است که طراحی فضاهای مختلف مسکونی تاثیرات به سزایی بر سرعت بخشیدن به کنترل بیماری های همه گیر دارد. اما چطوری؟ اگر اخبار مربوط به تاثیرات کرونا بر روند عادی زندگی مردم، را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که در ساختمان های ما به ویژه فضاهایی همچون پانسیون ها، خوابگاه ها و یا خانه هایی که برای افراد بی خانمان طراحی ساخته شده اند، هیچ کدام قابلیت اسکان افراد را در شرایط حال حاضر ندارند، چرا که شاید می توانند موجب اوج گیری هر چه بیشتر کرونا ویروس هم بشوند.

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

بیشتر بخوانید : بهترین میز های اداری

مزایای فاصله گذاری اجتماعی : ایجاد تغییراتی در کاربرد برخی از قسمت های خانه

با این توضیحات بار دیگر به خانه، فضاها در سطح های مختلف و کوید -۱۹ برمی گردیم. همانطور که بالاتر اشاره کردیم ، گفتیم که در این شرایط فعالیت های فضاهای سطح یک ، دو و سه ممکن است همه در خانه انجام گیرند. مزیت کوید-۱۹، کم رنگ کردن مرزها می باشد. خانه های ما تبدیل به کانون الکترونیکی ارتباط از طریق رسانه های اجتماعی همچون واتس‌اپ و اینستاگرام  و… شده اند. این تکنولوژی ها قابلیت انجام فعالیت های متفاوتی را در فضای منزل برای ما فراهم آورده اند. از جمله این فعالیت ها می توان به آموزش های از راه دور، خرید از راه دور و اینترنتی، کار از راه دور و اصطلاحا فریلنسرینگ، دریافت خدمات پزشکی از راه دور و حتی عبادت و زیارت از راه دور با حضور مجازی در فضاهای مذهبی و همینطور مشاهده و بازدید موزه ها و مکان های گردشگری مطرح دنیا مانند موزه لوور از طریق اینترنت اشاره کرد. حالا دیگر اتاق نشیمن ما تبدیل به اتاق کار نیز شده اند و آشپزخانه ها کم کم بخشی از وظیفه اتاق نشیمن مبنی بر مکانی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده را هم بر عهده گرفته اند والبته که شاید بتوانند در آرامش داشتن و دنج بودن با کافه ها رقابت کنند در صورتی که در یک دکوراسیون داخلی خوب بهره ببریم .

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

معایب فاصله گذاری اجتماعی : مناسب نبودن طراحی خانه ها

اما با گفتن همه این مزایا باز خانه ها هم ایده آل این شرایط نیستند، در سراسردنیا ، ما خانه هایی را داریم که اتاق نشیمن ،آشپزخانه یا حیاط مشترک دارند و یا از آنها هم به عنوان فضای اداری و هم  فضای مسکونی استفاده می شود. خانه هایی با یک حمام و سرویس بهداشتی که مشترکا استفاده می شود و حتی ساختمان هایی با یک رختشویخانه مرکزی که در سرتاسر دنیا از این دست منازل ، پیدا می شود  . کوید-۱۹ نشان داد باید تغییر دیدگاه اساسی و بزرگی به طراحی خانه ها و همینطور شیوه زندگی داده شود.

طراحی داخلی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

بیشتر بخوانید : خرید آنلاین میز اداری

چاره چیست؟ انعطاف پذیری، رمز موفقیت در دوران فاصله گذاری اجتماعی

ولی تا زمانی که طراحی داخلی از همه این مزایا بهره کافی ببرد و سعی در جبران معایب گذشته داشته باشد، آنچه ما به شدت برای کنار آمدن با این شرایط و اثرات فاصله گذاری اجتماعی و خانه نشینی بر سبک زندگی در خانه های خود نیاز داریم، انعطاف پذیری است. ما واقعا نیازمند ارتقای انعطاف پذیری خود در قالب افزایش خوداکتفایی ( به طور مثال خودمان آشپزی کنیم یا برخی از مواد غذایی مان را خود پرورش دهیم)، افزایش صبر و همینطور انعطاف نسبت به نقش های سنتی نسبت داده شده به هر یک از اعضای خانواده (چه کسی آشپزی کند؟ چه کسی به باغچه برسد؟…)، افزایش آگاهی نسبت به حریم خصوصی افراد، استفاده خلاقانه از تکنولوژی در راستای برقراری ارتباط با دیگران و یا امکان انجام خریدهای اینترنتی، همتر از همه قدر دانستن خوشی های کوچک در کنار اعضای خانواده و تجدید حس مرتبط بودن با آنها، هستیم. امید داریم به زودی تمامی انسان ها در سراسر دنیا پیروز این جنگ تمام عیار باشند و این شرایط را هم به عنوان تلنگر و درس بزرگی برای بشریت قلمداد کنیم .

با سپاس فراوان

تحریریه مبلمان اداری یکتا

تاثیر شیوع کرونا بر ساخت و ساز

تاثیر شیوع کرونا بر ساخت و ساز | شیوع ویروس جدید کرونا در روز‌های اخیر بخش زیادی از اقتصاد را درگیر خود کرده است و تبعات اقتصادی آن شاید تا ماه‌ها بعد گریبان گیر بنگاه‌های مختلف اقتصادی در کل دنیا باشد. یکی از بخش‌ها ساخت‌ و ساز و طراحی داخلی است. در پی شیوع این ویروس اغلب کارگاه ها و کارخانه جات تعطیل شده اند. تعطیلی  گرچه برای حفظ سلامت و بهداشت محیطی در جامعه امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، اما تأثیرات منفی  آن بر اقتصاد جامعه در ابعاد گسترده ای می باشد. کرونا ویروس همان‌طور که در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی تأثیرات بسیار جدی گذاشته است ، حوزه دکوراسیون داخلی را نیز از این تأثیر بی‌نصیب نگذاشته و بر روند کار تأثیرات بسیار جدی داشته است.

 
ادامه مطلب ...