مبلمان اداری یکتا

طراحی و تولید کننده مبلمان اداری و محصولات اداری

مبلمان اداری یکتا

طراحی و تولید کننده مبلمان اداری و محصولات اداری

طراحی سالن همایش

طراحی سالن همایش و در نتیجه ساخت و تجهیز آن علاوه بر نیاز به دانش معماری مستلزم داشتن دانش و اطلاعات دیگری می باشد که شاید تا قبل از ورود به این حوزه به عنوان مهندس مشاور یا یک طراح و معمار با آن رو برو نشده باشید. تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا در این مقاله قصد دارد تا شما را با چند اصل مهم و اساسی در زمینه طراحی ، ساخت و تجهیز سالن همایش ، کنفرانس ، سینما و آمفی تئاتر آشنا کند و امید است تا در زمینه مشاوره ، ساخت و تجهیز سالن همایش برای شما عزیزان مفید واقع شود.

 


قدمت سالن های همایش و پیدایش آن به زمان یونانیان و رومیان باستان باز می گردد. از آنجا که انسان همواره از گذشته تا کنون سعی در جمع آوری داستان ها و قصه ها و بیان آن ها در جمع برای مردم را داشته است ، نیاز به چنین فضایی برای این کار به وجود آمد. سالن های آمفی تئاتر ابتدا به صورت رو باز در یونان و روم باستان ساخته شد و در طی سال ها به سمت طرح های مدرن حرکت کرد. با اینکه برخی از سالن های همایش مختص نوع خاصی از اجرا می باشد اما نمی توان برای آن شکل و ابعاد استاندارد و یکسانی بیان کرد. بهترین ابعاد بسته به نوع کاربری آن ( سخنرانی ، اجرای صحنه ای ، نمایش فیلم ، تئاتر و اجرای موسیقی ) می تواند متغیر باشد.

محصولات مبل اداری مدرن یکتادکور را ببینید

مراحل طراحی سالن همایش

قبل از شروع به طراحی لازم تا چند نکته را رعایت و اجرا نمایید:

برای شروع کار ابتدا باید برنامه ای که در برگیرنده تمامی اطلاعات با جزئیات کامل برای طراحی سالن همایش توسط یک مهندس معمار که بر اساس پرسش ها و نیاز ها ایجاد شود. طراحی نقشه به صورت ابعاد و مساحت و حجم اولیه ساختمان پروژه با ترسیم محوطه ها و فضای مورد نیاز شروع می شود.

تمامی اشکال متناسب با ابعاد واقعی ترسیم می شود و سپس در گروه های جداگانه که با یکدیگر در ارتباط می باشند و بر اساس جهت مشخص شده دسته بندی می گردند. در طی مراحل طراحی سالن همایش ، کنفراس و… برنامه ریزی ها برای سالن در ذهن مهندس معمار شکل می گیرد و با توجه به آن میزان کمیسیون را بر آورد می نماید.

محصولات میز اداری مدرن یکتادکور را ببینید

مرحله بعد قبل از طراحی ، بر اساس کار هایی که مطرح شد برای استقرار تجهیزات ، محل قرار گیری سن ، اتاق کنترل ، صندلی ها ، و شکل کلی ساختار نهایی باید در محل تعیین شود. معمولا این کار را با استفاده از جهت یابی مسیر و بر اساس نقشه کلی ساختمان و یا بر اساس جهت ورودی ساختمان انجام می دهند.

قبل از انتخاب مکان مورد نظر برای سن ، تلاش های متفاوتی صورت می پذیرد و بحث های مختلفی نیز باید انجام گیرد تا نظرات موافق و مخالف شناسایی شوند. این بررسی ها می توانند سرعت تصمیم گیری را افزایش داده و تصویر بهتری از شکل نهایی سالن همایش را ترسیم نماید.

محصولات صندلی اداری مدرن یکتادکور را ببینید

مرحله دوم طراحی سالن همایش

پس از تصویر سازی های انجام شده توسط معمار نوبت به مرحله بعدی که مهمترین مرحله یا به عبارتی مرحله واقعی طراحی سالن است می رسد. علاوه بر تصویر سازی ها توسط معمار مسائل مختلفی نیز توسط کمیسیون می تواند مطرح شود که قطعا در پس آن افکاری نهفته است. 

این کار سبب می شود تا یک طرح کلی در مورد پیکر بندی کلی ساختمان و فضای کلی آن در ذهن معمار شکل گیرد و به دنبال آن باعث به وجود آمدن طرح های کلی نقشه خواهد شد.

استفاده و به کارگیری افراد کم تجربه سبب کند شدن روند طراحی و ترسیم طرح اولیه سالن همایش خواهد شد. بنابر این میزان شفافیت و وضوح این تصویر سازی ذهنی باید با توجه به تجربه و شخصیت خود طراح افزایش یابد. 

معماران قدیمی و حرفه ای قادر هستند تا طرح نهایی را با مقیاس دقیق و جزئیات کامل ترسیم نمایند.

محصولات میز اداری مدرن یکتادکور را ببینید

مرحله نهایی طراحی سالن همایش

پس از مراحل ذکر شده نوبت به فرآیند دقیق طراحی سالن همایش می رسد. در این مرحله جلسات مختلفی با مهندسین ساختمان و خدمات در رابطه با ساختار و تجهیزات صورت می پذیرد. سپس پس از گرفتن وقت قبلی طرح های آماده شده برای اخذ تایید ارسال می گردند.

ممکن است طرح یا خیلی ساده به نظر برسد یا اینکه خیلی سخت و پیچیده باشد. اما باید این موضوع را در نظر داشت که تمامی طرح ها با مکان سالن همایش در ارتباط مستقیم بوده و عناصر معماری در شکل گیری آن نقش داشته است.

در طراحی سالن همایش برخی فضا ها به یک شکل کلی سازمان یافته اند و یک فرم و شکل فضایی را به وجود می آورند. عناصر معماری و فرم های طراحی با یکدیگر منطبق هستند و شکل های خاص و منحصر به فردی را به و جود می آورند. 

یک سالن همایش می تواند در برگیرنده کاربری های متفاوتی باشد که این امر در سالن های آمفی تئاتر قدیمی به وضوح قابل رویت است.

محصولات میز اداری مدرن یکتادکور را ببینید

قسمت های مخلف سالن همایش در طراحی

در طراحی باید برای هر یک از نقاط مختلف سالن همایش مکانی مناسب را بسته به شرایط آن ها در نظر گرفت

بیشتر بخوانید : پارتیشن شیشه ای مدرن

سالن همایش یا قسمت خانه

به این قسمت از سالن همایش که محل قرار گیری مخاطبان و حضار در زمان اجرا می باشد را خانه می گویند. همچنین می توان گفت که این قسمت به منطقه ای از سالن اشاره دارد که فضای اجرا یا فضای پشت صحنه نمی باشد. 

قسمت های مختلف خانه عبارت اند از: لابی ، پیشخوان بلیط و سرویس بهداشتی. مساحت فضای مورد نیاز برای هر سالن به عوامل مختلفی بستگی دارد که راحت ترین آن بر اساس طراحی صندلی های مدرن و راحت و تعداد آن ها می باشد.

برای مطالع بیشتر:مبلمان اداری سفارشی

در نظر گرفتن فضای مناسب برای راحتی حضار

راهرو ها که فضای رفت و آمد حضار می باشد می تواند با دو ردیف صندلی از دو طرف یا یک ردیف صندلی از یک طرف و یک دیوار از طرف دیگر آن تفکیک شوند. برای ایمنی حضار در زمان تاریک شدن سالن در زمان اجرا برای هر ردیف از راهرو ها چراغ های کوچکی را برای شناسایی راه تعبیه می کنند.

معمولا در رابطه با راهرو ها دو نوع چیدمان صندلی وجود دارد:

چیدمان صندلی چند راهرویی

این نوع چیدمان شامل 14 الی 16 صندلی در هر ردیف می باشدکه در انتهای هر ردیف دسترسی به راه رو ها وجود دارد. اگر دسترسی راهرو تنها در یک انتهای ردیف باشد ، این امکان وجود دارد که تعداد صندلی ها به 7 یا 8 عدد کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید : میز کنفرانس شیشه ای

چیدمان صندلی قاره ای  

آرایش صندلی قاره ای به شرط اینکه با دقت طراحی شود ، می تواند در تجهیز و طراحی سالن همایش به طراح کمک زیادی بکند و این قابلیت را نیز دارد تا تعداد صندلی های بیشتری را در فضای خود جای دهد. معمولا در این نوع آرایش به طور متوسط برای هر فرد 2/3 متر مربع فضا در نظر گرفته می شود که این فضا منطقه نشیمن و راهرو ها را شامل می شود.

برای استفاده از تجربیات مشاورین ما کافیست با شماره 02144620086 تماس بگیرید و یا به وب سایت ما به آدرسwww.yektafurniture.com مراجعه نمایید .

صحنه ( سن ) در طراحی سالن همایش

صحنه یا سن فضایی است که بازیگران تئاتر یا مجریان و سایر هنرمندان بر روی آن به اجرای برنامه می پردازند و به همین دلیل کانون توجه حضار می باشد. با توجه به معماری های مختلف سن می تواند به صورت یک سکو یا چند سکو بر روی هم باشد. در بعضی از سالن ها با توجه به نیاز می تواند به صورت موقتی و قابل تغییر باشد ، اما در سالن های سینما و دیگر سالن ها عموما دائمی هستند. صحنه های سالن های همایش اشکال مختلفی دارند که به بیان برخی از آن ها در ا

دازیم:

سن سالن همایش فشرده

این نوع سن به گونه ای است که مخاطبان از 3 طرف آن را احاطه کرده اند. طرف چهارم نیز به عنوان پس زمینه تئاتر می باشد. در چیدمان های مدرن و معمولی ، معمولا این صحنه ها دارای یک منطقه اجرا (اغلب بلند) و به شکل مربع یا مستطیل هستند.

سن آمفی تئاتر صحنه پایانی

این نوع سن مانند یک صحنه تئاتر فشرده است اما با این تفاوت که تماشاچیان و حضار در یک سمت ، و در رو بروی صحنه می نشینند.

 پشت صحنه نیز در پشت دیواری در پشت سن قرار می گیرد. در این نوع از سن فضایی در اطراف سالن وجود ندارد مگر ورودی هایی برای رفت و آمد.

بیشتر بخوانید :ابعاد مبلمان اداری مدرن

گود آمفی تئاتر

در این نوع از صحنه ها ، یک صحنه مرکزی که در تمامی نقاط اطراف آن توسط مخاطبان احاطه شده است وجود دارد. این نوع صحنه معمولا برای بهتر جلوه دادن چشم انداز ها مورد استفاده قرار می گیرند.

سن سالن همایش انعطاف پذیر

این نوع از سالن های نمایش که به عنوان آمفی تئاتر جعبه سیاه نیز معروف هستند ، دارای سن هایی می باشند که شبیه به جعبه های بزرگ و خالی که درون آن ها به رنگ سیاه است.صندلی ها برای این نوع صحنه ثابت نیستند و بسته به نیاز هر نمایشنامه می توانند متغیر باشند.

اهمیت کیفیت صدا در طراحی سالن همایش

اگرچه در سالن های همایش و سینما ، نمایش هایی که اجرا می شوند در دسته نمایش های بصری قرار می گیرند ، اما صدای ضعیف می تواند از کیفت کار بکاهد. صدا جزو آن دسته از خصوصیات است که اغلب نادیده گرفته می شوند ، اما همانطور که در طراحی به جلوه های بصری کار دقت می شود ، باید به یک صدای با کیفیت و رسا نیز توجه داشت.

علاوه بر شکل ظاهری در طراحی باید به کیفیت و کنترل صدا نیز اهمیت داد. زیرا همان قدر که صدای ضعیف و بی کیفیت مورد رنجش مخاطب می گردد ، صدای بلند نیز آزار دهنده می باشد. برای این کار بهترین کار این است تا از تجهیزات مناسب و با کیفیت استفاده شود و علاوه بر آن سالن های نمایش را در برابر صدای بیرونی و داخلی آکوستیک کرد.

اصول طراحی اکوستیکی سالن همایش و کنفرانس

در علم به تولید ، انتشار و دریافت صدا یا به عبارت دیگر به دانش انتقال و دریافت انرژی از ماده که به صورت ارتعاش می باشد ، آکوستیک می گویند. یک از اهداف اصلی در طراحی سالن های همایش ، کنفرانس و… به وجود آوردن صدایی رسا و ایده آل می باشد.

سیستم آکوستیک به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید با هم در تعامل باشند. این عناصر عبارت اند از: ابعاد ، حجم و تناسب میان فضا های سالن همایش ، تعداد و آرایش صندلی ها ، مواد و متریال به کار رفته در ساختمان و سطوح آن

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره های 44620086 و 44620087 تماس حاصل فرمایید 

مبلمان اداری یکتا تنها شرکت مبلمان اداری با کیفیت در غرب تهران

برای مشاهده وبسایت 

مبلمان اداری آدینا 

کلیک کنید


راهنمای خرید اینترنتی میز کنفرانس،چگونه از یک سایت فروشگاهی میز کنفرانس خوب از اینترنت انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید اینترنتی میز کنفرانس

امروزه وجود میز کنفرانس در اکثر شرکت ها به امری بسیار ضروری و الزامی مبدل شده است و آنقدر تنوع در بازار زیاد است که شما می توانید بسته به میل و سلیقه خود آن را در طرح ها، ابعاد و رنگ های مختلفی که در بازار موجود هستند و تولید می شوند انتخاب و خرید نمایید.

هم چنین شما می توانید میز کنفرانس را بصورت اینترنتی و آنلاین بدون دردسرهای جابجایی خرید نمایید که آسان ترین روش می باشد و افراد بسیاری در ایران از این طریق اقدام می کنند.

امروز بچه های تحریریه شرکت مبلمان اداری آدینا تصمیم دارند تا با شما خوانندگان عزیز در مورد راهنمای خرید اینترنتی میز کنفرانس مواردی را به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید " راهنمای خرید انواع صندلی اداری/ بخش دو؛ صندلی کنفرانس

ادامه مطلب ...

میز مدیریت کلاسیک

میز مدیریت کلاسیک چه مزیت هایی نسبت به سایر میز های مدیریتی دارد ؟ توجه داشته باشید که برای خرید میز اداری چه از سبک کلاسیک چه از سبک مدرن ، فروشندگان و تولید کنندگان حرفه و معتبر را برگزینید . در این مقاله از تیم تحریریه آقای مبلمان به بررسی نکاتی درباره میز مدیریت کلاسیک می پردازیم . اگر شما هم قصد خرید میز مدیریتی از این سبک را دارید در ادامه همراه ما باشید تا بهترین تجارب کارشناسانه را بدست آورید .

همراه ما باشید 

تحریریه مبلمان اداری آقای مبلمان

 

مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما

09123597854

     ادامه مطلب ...

تجهیز سالن همایش | همه نکات اساسی که باید در مورد طراحی یک سالن همایش بدانید

تجهیز سالن همایش به چه عواملی بستگی دارد؟ چرا موضوع صدا در تجهیز سالن همایش اهمیت دارد؟ نکات کلیدی در تجهیز سالن همایش کدام اند؟ این ها نمونه ای از اصلی ترین سوالات در خصوص طراحی و تجهیز سالن های همایش می باشند که اگر در حال برنامه ریزی یا طراحی آن می باشید قطعا با آن رو برو خواهید شد. 

ادامه مطلب ...

تجهیز سالن همایش

تجهیز سالن همایش به چه عواملی بستگی دارد؟ چرا موضوع صدا در تجهیز سالن همایش اهمیت دارد؟ نکات کلیدی در تجهیز سالن همایش کدام اند؟ این ها نمونه ای از اصلی ترین سوالات در خصوص طراحی و تجهیز سالن های همایش می باشند که اگر در حال برنامه ریزی یا طراحی آن می باشید قطعا با آن رو برو خواهید شد.

برای درک بهتر این موضوع ، بهتر است تا مواردی را در نظر بگیرید که برای رسیدن به نتایج مطلوب و مورد نظر ضروری می باشند. ما در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا قصد داریم تا در این مقاله به نکاتی مهم در زمینه طراحی و اجرای سالن های همایش بپردازیم و جنبه های مختلف آن را مورد بحث قرار دهیم. همراه ما باشید.


 

برای مشاهده نمونه کار های ما به لینک زیر مراجعه کنید :

اصطلاح تجهیز سالن همایش ، کنفرانس ، سینما و حتی تئاتر بدین معنی می باشد که ما قصد داریم فضایی را طراحی کنیم که به طور اختصاصی مناسب هر کدام از موارد ذکر شده باشد. مواردی که باید در طراحی چنین محیطی در نظر داشت چیزی بیش از تعداد صندلی و ظرفیت آن است. احترام به افراد در قبال زمانی که می خواهند در سالن مورد نظر شما سپری کنند از جمله نکاتی است که شما می توانید با یک طراحی زیبا و خاص و استفاده از تجهیزات مناسب به آن دست یابید.

برای طراحی سالن های همایش و کنفرانس سه مرحله اساسی وجود دارد که قبل از هر چیز باید به آن توجه کرد:

محصولات مبل اداری مدرن یکتادکور را ببینید

گام اول ، مشاوره

قبل از هر کاری برای طراحی سالن همایش و کنفرانس باید با یک کارفرما مشورت کنید. در این مرحله کار فرما سالن را از نظر کاربری ، قابلیت ها ، امکانات و توقعات خود مورد بررسی قرار می دهد و در طی جلسات مشاوره آن را مطرح می نماید. این جلسات عموما طی بازدید های مختلف  از پروژه و ساختمان مورد نظر توسط کارشناسان صورت می گیرد. 

وظیفه کارشناسان بر آورد اولیه قیمت در دو بخش معماری و الکتریال می باشد. سپس این بر آورد ها را در قالب طرحی پیشنهادی به کارفرما ارائه می کنند. این طرح شامل اطلاعات فنی ، لیست قیمت ها و تجهیزات و متریال مورد نیاز می باشد. پس از گذشت جلسات طرح ها تکمیل و مقدمات طراحی سالن شروع می شود.

گام دوم ، طراحی نقشه ، چیدمان و تصاویر سه بعدی

پس از اینکه طرح های اولیه مورد تایید قرار گرفت حال نوبت به طراحی نقشه های سالن می رسد. این نقشه ها شامل پلان ، مقطع طولی _ عرضی و چیدمان فضا هستند. وظیفه این بخش از طراحی سالن همایش ، کنفرانس و … ، بر عهده تیم های معماری می باشد.

چیدمان سالن همایش ، کنفرانس و …

در چیدمان سالن علاوه بر شکل ظاهری بنا ، کاربری سالن اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال ، در سالن های کنسرت ، سینما و کنفرانس ها چیدمان صندلی ها به گونه ای است که توسط چند راه رو از یک دیگر جدا شده اند تا رفت و آمد در بین ردیف ها آسان تر باشد.

 اما در سالن های همایش می توان به گونه ای دیگر عمل کرد و از چیدمان متحد در وسط ، یا قاره ای استفاده کرد. در سالن کنفرانس برای چینش صندلی ها و میز ها چندین شکل وجود دارد. مثلا می توان صندلی و میز کنفرانس را به صورت دایره ای ، نیم دایره ای ( به طوری که تمرکز بر هیئت رئیسه باشد ) ، و به شکل مستطیل در یک یا چندین ردیف قرار داد. به علاوه باید زاویه دید افقی و عمودی حضار را در چیدمان سالن مد نظر قرار داد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد محل قرار گیری سن می باشد که در سالن های بزرگ آمفی تئاتر یا سالن های کنفرانس بدون سن ، سن باید بگونه ای طراحی و قرار داده شود تا از تمامی نقاط سالن قابل مشاهده باشد.

محصولات میز اداری مدرن یکتادکور را ببینید


طرح های سه بعدی اولیه سالن

در طراحی سالن همایش و کنفرانس ارائه تصاویر سه بعدی که نشان دهنده وضعیت سالن پس از اجرا می باشد در شبیه سازی و ایجاد درک بهتر طراح و کارفرما کمک بسزایی می کند .

محصولات میز اداری مدرن یکتادکور را ببینید

طرح های الکتریال سالن

در طراحی سالن همایش و کنفرانس علاوه بر طرح های معماری ، طرح های الکتریال نیز تهیه می شود. این طرح ها شامل نقشه هایی از اطلاعات سیستم های صوتی ، تصویری و نور پردازی سالن می باشد.در این طرح تمامی تجهیزات مورد نیاز برای سالن به صورت لیست در اختیار کارفرما قرار می گیرد. پس از تهیه تمامی نقشه ها و در طی جلسات مختلف تمامی طرح ها سنجیده می شود و در صورت لزوم تغییراتی در آن ها اعمال می شود. این گام به عنوان فاز یک طراحی نیز نامیده می شود.

بیشتر بخوانید : پارتیشن شیشه ای مدرن

گام سوم ، نقشه های اجرایی و رندرهای نهایی

در این مرحله که به عنوان فاز دوم طراحی نیز معروف است ، تمامی نقشه های معماری و دکوراسیون داخلی با جزئیات کامل در رابطه با متریال و تجهیزات تهیه می شوند. علاوه بر این تصاویر ( رندر ) های نهایی نیز تهیه می شوند. این تصاویر شکل پایانی را پس از اجرا نشان می دهند. در این مورد هماهنگی و دقت عمل تیم های طراحی و اجرایی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است که نتیجه آن انطباق طرح ها و اجرا می باشد.

همزمان با این طرح ها در زمینه الکتریال نیز طرح و نقشه های نهایی در مورد محل قرار گیری تجهیزات ، کابل کشی ها و مواردی از این قبیل تهیه می گردد. همچنین محاسبات تخصصی در رابطه با صوت و تصویر و نور پردازی توسط افراد متخصص انجام می گیرد. نتایج این محاسبات در انتخاب تجهیزات و محل قرار گیری آنان بسیار اهمیت دارد.

برای مطالع بیشتر:مبلمان اداری سفارشی

تاثیرات کاربری در طراحی سالن همایش ، کنفرانس و…

همانطور که قبل تر اشاره شد طراحی سالن ها موارد بسیاری را در بر می گیرد . اما اصلی ترین پرسش که در نحوه طراحی این سالن ها تاثیر دارد ، کارایی مورد انتظار از آن فضا است. قبل از طراحی سالن باید مشخص کرد که در چه زمینه ای فعالیت صورت می پذیرد و چه برنامه هایی اجرا می گردد.

_ در تئاتر ها و اجرا های هنری فضایی کارایی مطلوب دارد که احساس صمیمیت در آن بیشتر باشد . به همین منظور سالن های مخصوص برای این اجرا ها را به گونه ای طراحی می کنند که حضار به سن نزدیک تر باشند.

بیشتر بخوانید : میز کنفرانس شیشه ای

_ برای کنسرت ها و اجرای موسیقی سالن هایی موفق تر خواهند بود که در اصطلاح حجیم تر باشند و اجازه بدهند که صدا ، فضا را پر کند و تمامی افراد را در بر گیرد. این کار سبب می شود تا افراد حاضر در سالن نهایت استفاده و لذت را از اجرا داشته باشند.

_ سالن های همایش عموما حالتی کلی تر دارند و به طور کلی چند منظوره می باشند. به همین جهت است که سالن های آمفی تئاتر به گونه ای طراحی می شوند تا پاسخ گوی کاربری های مختلف باشند.

_ سالن های کنفرانس و جلسات نیز مخصوص برگزاری جلسات مهم در رابطه با تصمیم گیری ها و تبادل نظرات هستند. به همین دلیل است که این سالن ها نسبت به سایر سالن ها ظرفیت کمتری دارا بوده و عمدتا محل حضور نفرات رده بالا و مدیران مجموعه می باشند.


بخش های مختلف سالن های همایش ، کنفرانس و…

فضای اصلی: مهم ترین بخش در سالن و محل اجرای برنامه ها ، سخنرانی ها و گردهمایی ها می باشد. اندازه ، ظرفیت و شکل ظاهری آن بستگی به ساختار کلی بنا ، کاربری سالن ، مشخصات سن و دیگر جنبه ها از نظر نور ، صدا و تصویر دارد.

اتاق فرمان: اتاق فرمان یا اتاق کنترل ، جهت نصب و استفاده از تمامی تجهیزات به کار رفته و مدیریت آنان از جمله سیستم های صوتی ، ضبط ، تصاویر و نور پردازی کاربرد دارند. اتاق فرمان معمولا در قسمت پشت سالن ها و در ارتفاعی قرار دارد که کنترل و تسلط کافی را بر محیط داشته باشد.

بیشتر بخوانید : میز کنفرانس بزرگ

لابی: لابی یا سالن انتظار معمولا در پشت درب های سالن اصلی قرار دارند که فضایی جهت انتظار حضار قبل از شروع برنامه را در اختیارشان قرار می دهد. این فضا باید به گونه ای باشد تا گنجایش نفراتی را که در سالن اصلی حضور خواهند داشت را حد اقل به صورت ایستاده داشته باشند. در این فضا می توان برای استفاده حضار کافی شاپ یا فروشگاه نیز تعبیه کرد.

اتاق گریم و تعویض لباس: این فضا معمولا در سالن های تئاتر و کنسرت ها قرار داده می شود. کاربرد آن هم همانطور که از نامش پیدا است برای گریم و یا تعویض لباس بازیگران ، خوانندگان و یا مجری خواهد بود.

بیشتر بخوانید :ابعاد مبلمان اداری مدرن

راه رو های ورودی و خروجی: این راه رو ها وظیفه هدایت حضار به هنگام ورود و خروج از سالن را بر عهده دارند . در طراحی آن نیز باید به گونه ای عمل کرد که افراد بتوانند بدون ایجاد ازدحام و شلوغی در آن تردد داشته باشند. همچنین بهتر است تا فضای ورودی و خروجی را متناسب با ظرفیت سالن در نظر گرفت.

فضای استراحت: این فضا را معمولا برای سالن هایی در نظر می گیرند که افراد در بین اجرا و یا سخنرانی خود نیاز به استراحت و آمادگی برای اجرای بعدی خود داشته باشند.

بییشتر بخوانید : پارتیشن اداری آلومینیومی

سرویس بهداشتی: وجود سرویس بهداشتی با تعداد مناسب برای مکان هایی که جمعیت زیادی برای مدت طولانی در آن حضور دارند از ضروریات به شمار می رود. 

سرویس های بهداشتی اغلب از قسمت سالن های انتظار قابل دسترسی خواهند بود. البه برای عوامل صحنه باید سرویس بهداشتی مجزا در پشت صحنه در نظر گرفته شود.

برای مطالعه بیشتر :مبلمان اداری خاص

چند نکته جزئی اما مهم

صدا

یکی از مهم ترین قسمت های تجهیز سالن همایش و کنفرانس صدا می باشد. بسیاری از مردم بر این باورند که صدای خوب و با کیفیت چیزی است که تنها افراد با استعداد و شنوندگان خاص قادر به شنیدن آن خواهند بود. 

اما حقیقت این است که صدا یکی از محرک هایی است که ما آن را طراحی می کنیم تا حضار بیشتر تحت تاثیر رویداد موجود در محیط قرار گیرند. صدا می تواند بر روح و جسم و ذهن انسان تاثیر بگذارد. 

حتما برای شما پیش آمده است که با شنیدن موزیک مورد علاقه خود به قول معروف مو بر تنتان سیخ شده باشد. این همان نکته ای است که یک سالن خوب می تواند با تجهیزات مناسب به مردم ارئه دهد.

سیستم های صوتی شامل میکروفون ها و بلندگو های مخصوصِ فضای بزرگ باید به صورت دقیق و در جای مناسب خود قرار گیرند تا رویداد مورد نظر به صورت کنترل شده و مطلوب ارائه شوند. 

علاوه بر این میزان صدا نباید به قدری باشد که باعث آزار و اذیت افراد شود. همچنین لازم است تا از سیستم های نویز گیر برای برطرف کردن صداهای مزاحم و آکوستیک کردن محیط در سالن استفاده کرد.

تصویر

مورد دیگر در تجهیز سالن همایش و کنفرانس تصویر است که در در این رابطه از تکنولوژی های ویدئویی استفاده می شود. برای برقراری تعادل میان موقعیت مشاهده بیننده ، خطوط دید او ، محل قرار گیری ویدئو پروژکتور ، میزان وضوح تصویر ، محتوای نمایش داده شده و … لازم است تا از شخصی که به مهندسی و مشخصات فنی وارد باشد استفاده شود. یکی از معیار های اصلی در طراحی ارایه یک تصویر با کیفیت می باشد.

نور پردازی

از دیگر نکات مهم می توان به نور پردازی سالن اشاره کرد که از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است. نور پردازی از این جهت مورد اهمیت است که اجرا را در نظر بیننده زیبا تر جلوه می دهد.

 برای نور پردازی نباید از رنگ های شلوغ استفاده کرد. همچنین برای سن نیز باید نور کافی وجود داشته باشد تا بیینده به راحتی بتواند در هر نقطه از سالن که نشسته باشد به راحتی اجرای برنامه را تماشا کند.

 بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

رنگ آمیزی سالن

برای رنگ آمیزی دیوار ها و دیگر مصنوعات به کار رفته در طراحی سالن باید با توجه به کاربری آن تصمیم گرفت. مثلا در سالن های تئاتر و اجرای برنامه های هنری که مخاطبان خاصی دارد نباید از رنگ های محرک زیادی استفاده کرد ، زیرا تناسب بین اجرا و سالن را بر هم می زند. در مقابل برای سالن های کنسرت رنگ های شاد مناسب تر است آن هم بسته به نوع موسیقی که قرار است اجرا شود.

انتخاب صندلی مناسب

در سالن های همایش ، کنفرانس و … به دلیل اینکه افراد به مدت طولانی در سالن حضور خواهند داشت ، باید صندلی هایی را انتخاب کنید که از هر جهت موجبات راحتی حضار را در طول برنامه برایشان فراهم کند. زیرا اگر شخص احساس راحتی نداشته باشد قطعا از برنامه هم راضی نخواهد بود و چه بسا قبل از اتمام برنامه محل را ترک خواهد کرد.

در ادامه تعدادی از نمونه پروژه های را برای شما به نمایش گذاشته ایم . برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره های ۴۴۶۲۰۰۸۶ و ۴۴۶۲۰۰۸۷ تماس حاصل فرمایید 

مبلمان اداری یکتا تنها شرکت مبلمان اداری با کیفیت در غرب تهران

برای مشاهده وبسایت 

مبلمان اداری آدینا 

کلیک کنید